02.jpg

Cross country rallye 2006

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článekSe zpožděním se vracíme k velmi smutné události, která poznamenala konec pouštní Rallye ORPI Maroc. V poslední etapě havaroval pilot továrního týmu Mitsubishi Nani Roma a při nehodě zahynul jeho navigátor Henry Magne (53). Tým Mitsubishi na znamení účasti stáhl všechny své vozy ze soutěže.

Henry Magne patřil k nejuznávanějším dakarským navigátorům a po dobu svého dakarského účinkování se stal opravdovou legendou na horkém sedadle u tripmasteru. Na Dakaru se objevil poprvé už v roce 1982, o tři roky později pilotoval asistenční kamion pro nově ustavený tým Mitsubishi, který představil v Africe závodní verzi nového Pajera. Od té doby Henry startoval spoustu let jako navigátor legendárního Kenžira Šinozuky a dobyl s ním nejeden vavřín, včetně dakarského prvenství v roce 1997. Poté jeho schopnosti využívala řada elitních pilotů a v roce 2000 si Magne zopakoval triumf po boku Jean-Louise Schlessera. Henryho zkušenosti se staly základem nástupu spousty talentovaných pilotů, jimž pomáhal na cestě vzhůru, ať už šlo o Carlose Souzu, Luca Alphanda, Andreu Mayer a nebo naposled právě motocyklového šampiona Naniho Romu. Právě vedle něj byla Henryho štace tou poslední…

Fotogalerie DAKAR 2006

Loprais Tatra Team absolvoval Rallye Orpi Maroc 2006 s modifikovaným vozidlem Tatra Dakar 2006. Na start se postavila nová posádka závodního vozidla bez účasti Karla Lopraise, který v současné době prochází léčbou po opakovaném úrazu páteře z letošní Rallye Dakar. Soutěž důkladně prověřila jak nové prvky na vozidle, tak i dovednosti a sehranost nové posádky. Svůj křest ohněm si prožili jak Aleš Loprais, který pilotoval první 4 etapy, tak i Karlův syn Leo Loprais, který se v kabině soutěžní Tatry ocitl na africkém kontinentě poprvé. Trojici dotvářel zkušený matador týmu Petr Gilar. Závod se do první poloviny nesl v duchu rychlosti, skoků a řízených smyků. Kamiony místy dosahovaly svého maxima (155km/h). Další etapy přivedly účastníky do extrémně těžkých technických pasáží při traverzování pohoří Atlas až do výše 2 600 m! V 5. rychlostní zkoušce, po poruše řazení mezinápravového diferenciálu a třech defektech v jedné etapě tým rozhodnul ukončit svou účast. Rallye Orpi Maroc přinesla nové technické poznatky a hlavně předpřipravila nové složení posádky pro nadcházející Rallye Dakar 2007.

Fotogalerie DAKAR 2006

Tomáš Uruba, Dakar.cz Jiří Vintr

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3838031
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
82
1478
3567
27381
75031
3480477

Vaše IP: 54.196.135.90
Server : 2018-01-17 00:35:49

Back to Top