03.jpg

Cross country rallye 2006

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článekDruhým podnikem Českého mistrovství v Cross Country Rally se stala maďarská soutěž se startem v Budapešti a cílem v prostoru Komáromu a Taty. Maďarské soutěže mají jistou tradici a svou organizací se poněkud liší od těch ostatních. Jestliže loňský podnik Hungarian Baja někdo v textu komentáře nazval maďarským gulášem, jaký by měl být tento pokrm nevím.Závod se postupně měnil v branně orientační závod v blátě, jehož výsledky se dotvářejí po soutěži na široké diskusní platformě.

Na sobotní předpověď počasí standardně nedošlo a klasické červnové oblečení nahradily zimní bundy. Sobotní start jen sem tam nekropil déšť se silným větrem, ale s příchodem odpoledne se začínalo trochu vyčasívat, až do slunné neděle. První, okruhová SS cca 30 km dlouhá, vedla rovinatým terénem mezi poli a lesíky na předměstí Budapešti. Favorité se rozjeli a budeme–li sledovat českou část startovního pole , tak Merta hodil v úvodu boudu, okamžitě však pokračoval v jízdě. Chytka ztratil zadní kolo a Zapletal si dobrovolně přidal jeden soutěžní okruh po tom, co minul výjezd z SS do cíle. To samé se stalo Říšovi, ten však vyjel protisměrem a stálo ho to 200 eur. V následujícím selektivním úseku se blýskl nejrychlejším časem Kakrda, který se po roce vrátil na tratě cross country rally, tentokrát s Milošem Hůlkou na sedadle spolujezdce. Zle si nevedl ani Přibyl, kterého malinko zdržela porucha diferenciálu a s osmým a sedmým časem tak byl z Čechů na prvním místě. Špůrek se držel kolem 15. místa a Zapletal mohl jen litovat okruhu navíc, z prvního SS, protože jinak jezdil pravidelně na absolutním druhém místě.Ve druhé etapě se však soutěž změnila v BOZ, z nechvalně známých předrevolučních období minulého století. V náročném terénu vojenských prostorů , ničily posádky své soutěžní vozy v kráterech plných bláta a vedeni nekvalitním itinerářem v maďarském jazyce to neměli navigátoři vůbec jednoduché. V Maďarsku jsou jezdci kontrolováni na trati pomocí GPS a za neprojetí kontrolního bodu obdrží půl hodinovou penalizaci. Tak se stává, že nezvítězí nejrychlejší posádka, ale ta, která přesně dodrží trasu testů. Absolutní vítěz tohoto klání sice nebyl důležitý pro MČR, přesto stojí za pozornost, že se jím stala slovenská posádka Ulrich - Antal, která jezdila časy ve druhé desítce. Nespolehlivost GPS kontroly je i přes nedodržení tratě přivedla k absolutnímu vítězství…..

Ve druhé etapě sužovaly posádky dlouhé přejezdy a nepřesný itinerář. Maďarská špička zůstala ve hlubokých kráterech plných bláta se zničenými vozy. Nebyla posádka, která by se nepotýkala s navigací a tak se Mertovi povedlo narazit do boku Maďara Kise a vyřadit jeho vůz, Nissan Navara ze soutěže. Kakrda odstoupil ze soutěže kvůli prasklé spojovačce Chytka přehřál motor a odstoupil. S přehřívajícím se motorem od zabláceného chladiče bojoval taky Přibyl, ten však dokázal dovézt vůz do cíle. Vyvrcholením celé soutěže se nakonec stalo čekání na výsledky do půl noci. O jejich věrohodnosti vzhledem k nedostatkům v itineráři a GPS kontrole lze oprávněně pochybovat.

Jediným způsobem, jak se vyhnout standardním problémům s organizací soutěží v Maďarsku , je tam nejezdit. To bychom však museli mít dostatek kvalitních soutěží doma. Marek Chytka

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3838048
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
99
1478
3584
27398
75031
3480494

Vaše IP: 54.196.135.90
Server : 2018-01-17 00:37:01

Back to Top