03.jpg

Cross country rallye 2005

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článekNepradičně už v pátek 10.6 začal v Bratislavě na "Umělém kopci "super special , tzv prolog k 2. CCR rallye. Sešlo se zde nezvykle hodně posádek a to jak z České republiky, tak i ze Slovenska a přibyly i posádky z Maďarska. Jedna z nich, posádka č . 5 ve složení Gál/Oroszlán jej i vyhrála. Bylo to však jedno z mála maďarských vítězství. Pokud ovšem nepočítáme triumfy na poli protestů a stěžování se pořadatelům kvůli čemukoliv... Jako jedinní z celé novinářské účasti jsme získali exkluzivní rozhovor s ředitelem maďarské části, spolupořadatelem a tiskovým mluvčím maďarských účastníků p. Leventem Kovaczem.

Fotogalerie DAKAR 2005 / Rozcestník

Exkluzivní rozhovor pro zpravodajský portál www.dakar.cz s ředitelem soutěže maďarské části. p. Kovácsem Leventem : Jako spoluorganizátoři a spolutvůrci trati jsme se snažili postavit trať, která by byla náročná a přitom bezpečná. Nyní nastala situace, která dle našeho mínění zasahuje do regulérnosti soutěže tím, že vážně ohrožuje technický stav soutěžních vozidel. Tím je asi v polovině trati přejezd brodu, který při kontrole trati na začátku dne v sobotu 11.června byl cca 50 cm. Což byla hladina snesitelná pro normální soutěžní vozidla. Během dne napršelo však více vody a při přejezdech došlo k prohloubení koryta brodu na cca 1m.

Fotogalerie DAKAR 2005 / Rozcestník

Díky této hladině vody druhý dakarský team Balatasz/Szalay zůstal zakopaný v brodě a zničil se motor, takže museli odstoupit. Toto se stalo na SS 2. Ale už na SS 1 tam zůstala viset nějaká česká posádka. (16 Špůrek/Dratva pozn.autora) Když tato tam zůstala, za ní se nashromáždilo asi 4 až 5 aut a tyto posádky měly časovou ztrátu. Proto i z těchto důvodů maďarští pořadatelé tzn. maďarský mluvčí závodníků a maďarský organizátor a pořadatel soutěže požádali aby byl tento brod vyjmut z rychlostních zkoušek. Bohužel ale ani po 90-ti minutové poradě se slovenskými kolegy jsme se nedokázali dohodnout. Je pravda, že na posledních 10 minut nám dali zapravdu, ale už prý není možnost nápravy. Nakonec jsme se dohodli, že sobotní poslední SS 3 bude pojata jako volný průjezd , závodníci tak nebudou muset přes brod přejíždět a v neděli bude brod úplně vyňat se soutěže ať už objetím nebo zkrácením tratě. A i toto dokazuje naši pravdu.

Fotogalerie DAKAR 2005 / Rozcestník

Otázka: Protestoval proti tomuto přejezdu brodu Palik, Szalay nebo Kiss? Odpověď: Při první sobotní SS 1 ne. Při druhé SS 2 také ne. Otázka: Kdo teda protestoval? Odpověď: Všechny závodní teamy. Otázka: Stává se například že při Baja Hungaria vede se trať přes vodu.? Odpověď: Přes vodu nebo močál ano, brody tam však nemáme.Musím říct, že i v Maďarsku by se tato SS zrušila. Například i na posledním Dakaru zrušili etapu kvůli písečné bouři a při rallye Tunis byla trať kvůli dešti natolik zničená, že i tam ji eliminovali. Na obou zmiňovaných podnicích byly opravdu SS zrušeny pro pouštní bouři a značnou podmáčenost tratě, ovšem z důvodů jež přímo ohrožovaly zdraví a životy soutěžících, nikoli však pro ohrožení techniky Tato situace na 3.Baja Slovakia dle názoru autora článku, slovenských pořadatelů a soutěžních posádek z Čech i Slovenska evidentně nehrozila. ( Pozn. Autora) Otázka: Co můžete říct na to, že na neregulérnost tratě si stěžovali jen soutěžící z Maďarska? Odpověď: Nerozuměli jsme ostatním soutěžícím a my jsme si stěžovali pouze na přejezd toho brodu. Otázka: Ale brod je součástí tratě…? Odpověď: Musíme se zeptat jezdců. Otázka: Prošli všichni , ale stěžovali si jen Maďaři…? Odpověď: Při přejíždění brodu se čím dál víc prohlubovala výška brodu. A to znemožňovalo projíždění za normálních okolností. Uvědomte si, že tímto brodem projelo víc jak 120 aut. Nemám více otázek….. Děkuji za rozhovor… Tomáš Uruba, Dakar.cz

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3838149
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
404
1478
3889
27703
75031
3480799

Vaše IP: 54.242.250.208
Server : 2018-01-17 03:56:14

Back to Top