08.jpg

Cross country rallye 2004

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek 20. srpna se sjeli do Hurbanova (SK) vyznavači Cross Country Rally, na třetí díl slovenského a českého mistrovství v této disciplíně. Závodilo se na tratích, známých z klasické rally v okolí Hurbanova. Přinést Cross Country Rally do Hurbanova má své důvody. S maďarskými kolegy se totiž chystá v příštím roce společný podnik právě v této lokalitě (Dunajská baja ). Že to bude více než zajímavá soutěž, napovědělo letošních téměř 200 km soutěže.

Prohánět se ve vysoké rychlosti terénem je krédem cross country rally, ale v okolí Hurbanova na málo technické, zato však velmi rychlé trati, to platilo dvojnásob. Na ní ukázaly svou převahu silné vozy a mnohý jezdec měl problémy s průjezdy zatáček, které přicházely po dlouhých rovinách.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Ještě před dvěma roky by se nám zdálo, že na takový terén snad není potřeba terénních vozů, ale cross country rally je překrásná v tom, že se jede tak, jak ji příroda nachystala, na jakémkoliv povrchu a profilu terénu. Jezdci absolvují trať na oči bez seznamovacích jízd a při opakování rychlostních testů je zrychlování při každém dalším průjezdu nasnadě. Ne jinak tomu bylo i v případě Hurbanova. Rozdíl prvního a posledního průjezdu byl u některých jezdců až 1 minuta na rychlostním testu. Miroslav Říš začal opatrně a pobýval na špici před Burdou až do 6.testu, kde musel zastavit pro poruchu předního náhonu. Opravoval na trati a propadl se na konec startovního pole. Bohumil Burda sice nejel žádné závratné maximální rychlosti, ale dokázal využít výkon a kroutící moment svého Nissanu při výjezdech z nemnoha zatáček na jinak rovinaté trati. Jeho vůz po Říšově propadu již neměl konkurenta. Zapletal, dosud vedoucí jezdec průběžného pořadí, se výrazně neprosadil, neboť jeho Suzuki jimny nedisponuje tak vysokou maximální rychlostí, ale těží z jízdy na rozbité trati. Ta se tentokrát nekonala a tak za druhým Zapletalam dojel Přibyl s dieslovým Nissanem Pick Up jen se 14 vteřinovou ztrátou. Plynulou, ale dynamickou jízdou si Přibyl konečně vybojoval medailovou pozici. Tentokrát před Chytkou, který přivezl opravený vůz po kotrmelci i s novým sponzorem a ztratil nepozornou jízdou kontakt s Přibylem. I když v poslední rundě porážel Přibyla i za ním dorážejícího Machatku, chybělo mu na medaili 6 vteřin . Machatka s třiapůllitrovým pajerem nepředvedl zázraky, a zůstal za Chytkou o dvě vteřiny. Pak už následoval Spisar, který si půjčil spolujezdce z rally, který v Hurbanovu několikrát startoval. Výsledek byl znát. Sušeň s Nivou v podstatě neměl šanci proti ostatním, silným vozům na takovéto trati. Lada nejede více než 120 a ve výjezdech ze zatáček je slabá. Navíc se Sušeň připravil o větší bodový příděl sám, když trefil pařez a zlomil spojovačku. Oprava ho stála penalizaci a propad na poslední místo.

V československé trofeji a tedy i absolutně, vyhrál opět Sýkora (SK), na Pajeru EVO I a vypadá to tak, že pokud výrazně nezachybuje, mimo Říše nemá soupeře. To by ovšem nemělo trvat dlouho, neboť do Cross Country ohlašují příchod další tři české posádky, které přechází z klasické rally. Pro ty, jež sužuje drahý provoz hodně vyrovnaných vozů v rally, mají rádi jízdu na šotolině a dokáží zúročit publicitu rozvíjející se disciplíny pro sponzora, je to určitě výzva. Znalci stavby vozů dokáží využít zkušeností z rally a za náklady do 12. místa v MMČR ve skupině, dokáží v Cross Country Rally odjet několik závodů Mistrovství Světa. Do kalendáře MČR na rok 2005 se dostávají mezinárodní soutěže Baja Hungaria a Slovakia, které kandidují do evropského šampionátu jezdců a svými délkami kolem 1000 km posunují tuto dynamicky se rozvíjející disciplínu tam, kam po zásluze patří.

autor: Marek Chytka

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3838198
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
456
1478
3941
27755
75031
3480851

Vaše IP: 54.242.250.208
Server : 2018-01-17 04:10:42

Back to Top