06.jpg

Cross country rallye 2003

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek 6. června odstartuje druhý ročník nejprestižnější soutěže s koeficientem 2, započítávané do seriálu MČR a MSR cross country rally, Tradice soutěží ve slovenské Senici je již šestiletá, ovšem systémem baja se jede teprve druhý rok. Organizátoři usilují o zařazení soutěže do privátního evropského baja challenge, a proto věnují mimořádné úsilí organizaci a zvýšení náročnosti zároveň.

Fotogalerie

Baja Slovakia 2002 - Ivo Kaštan

Loňské dlouhé přejezdy se změní na rychlostní zkoušky a celková délka rychlostních zkoušek, pro automobily přesáhne 35 km. Motocykly a čtyřkolky jedou o třetinu méně. Celá soutěž začíná v pátek 6. června dopoledními přejímkami a slavnostním startem na náměstí v Senici v 17 hodin. Poté se soutěžící přemístí přejezdem 30 km dlouhým, poměrně náročným na navigaci na start sedmikilometrového prologu, který určí pořadí do startu první, sobotní etapy.

Fotogalerie

Baja Slovakia 2002 - Ivo Kaštan press car Dakar.cz

Ta dostartuje v sobotu 7. června z prostoru Lakšárské Nové Vsi c osm ráno a čítá 250 km ostrých rychlostních zkoušek podle itineráře. Jezdci nemají možnost se seznámit s okruhem rychlostních testů, a o to bude úvod soutěže dramatičtější. Jízda podle itineráře na neznámé rychlostní zkoušce je standardem na světových soutěžích., neboť vzhledem k délce není možno realizovat seznamovací jízdy. A to platí i pro kategorii pravidelnosti. Trať vede borovými lesy po pistách, ale převážná část v hlubokých pískových pásech, které byly letos na jaře přeorány, takže záchytná místa v podobě prorostlých úseků travou chybí. To přinese jistě posádkám velké komplikace hlavně v případě avizovaného sucha. Znovu rozjet zastavený vůz v hlubokém, suchém písku je téměř nemožné. Další komplikací, je velké množství prachu vířené vozy, které tvoří neproniknutelnou clonu. Vozy jedoucí v těchto podmínkách je potřeba připravit a ochránit sání motoru před všudypřítomným prachem pískem. Tedy všichni, kteří se na letošní Báju Slováka vydají čeká nelehký úkol. Soutěž bude mnohem náročnější, než byla loňská proto, že se zpětinásobí délka rychlostních zkoušek. V první etapě bude 6 RZ pro vozy T1, T2,TH T4 a amatéry, rally pravidelnosti a moto, čtyřkolky 3 RZ. Ve druhé, nedělní 5 RZ pro T a moto, pro čtyřkolky 3. Soutěžící jsou zváni na start v kategoriích MČR a MSR T1, T2, TH, rally pravidelnosti. Další kategorie Českého poháru amatérů upravených terénních vozů a volná kategorie T4 a moto, čtyřkolky. Startovné se pohybuje os 3000 SK po 600 EUR. Letošní ročník je zapsán u FIA, jako volný mezinárodní podnik, a proto přislíbily i účast některé zahraniční posádky. Novinky letošního ročníku: placený vstup do diváckých zón, sprchy, phm cisterna v tankovací zóně, vyhlídkové lety helikoptérou či letadlem, měření rychlosti na přejezdech.

Autor: Marek Chytka

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3843806
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
390
3821
390
41028
75031
3494124

Vaše IP: 54.234.0.2
Server : 2018-01-22 03:28:59

Back to Top