01.jpg

Cross country rallye 2003

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek Dakar.cz Po téměř měsíčním odloučení od řidítek a volantů, závodní stroje opět osedlali jejich páníčkové, tentokráte 22.srpna při 5. závodu seriálu Czech Open Marathon 2003 v Zahorie u Senice. Proč tedy maraton na Sahaře? To je naprosto jednoduché - zdejší jedinečný písečný terén je právem nazývám Slovenskou Saharou. Obrovské písečné duny, pláně, jemný a rozpálený písek, snad jen rozsáhlé borové lesy a nedostatek černých domorodců kazí dokonalou iluzi pravé saharské pouště.

Fotogalerie

Ivo Kaštan / Dakar 1998

V každém případě skvělý terén pro závodní stroje a to nejlepší svezení pro jejich majitele. Na tomto pravidelně skvěle organizovaném podniku se sešlo celkem 85 posádek: 29 motocyklů, 11 čtyřkolek, 34 automobilů závodních a 11 leštěnek. Posádky automobilů bojovaly v nelítostném terénu celkem šest hodin (2 x 3 hodiny). A kdo vyhrál? Skoro by se dalo říci „tradičně“ ve třídě do 2000 ccm Offroad team Dřevohoštice na Suzuki Jimny, nad 2000 ccm Tiskaři offroad team s dvěma dakarskými vlky Martinem Macíkem a Láďou Fajtlem za volantem. V motocyklech se pořadí stále měnilo, nejlepší však nakonec byl domácí Peter Belko. Čtyřkolky jen o fous vyhrál Pavel Ulman. Kompletní výsledky najdete na stránkách www.czechmaraton.cz. Můj manžel Ivo Kaštan zde testoval svůj nový motocykl, ale co bych vám to psala já. Své dojmy vám sdělí Ivo sám: Dakar.cz jako první prásknul, že jedu na Dakar 2004 na motorce, na Suzuki DRZ 400 E, která nebude žlutá, ale modrá, protože dobrovolně povinně kouřím Gauloises. Suzuki proto, že ve třídě 450 ccm, která se v rámci Dakaru dostává na výsluní kvůli zlákání dalších výrobců, zatím není velký výběr: Hond XR 400 je superspolehlivá, ale zastaralá a relativně slabá, Kawa má jen třístovku, Yamaha WR se na Dakaru zatím vůbec neosvědčila a KTM není „cup of my tea“, neboli „moje parketa“. K Suzuki mám i osobní vztah, protože mne tato značka provázela na Dakaru už čtyřikrát – dvakrát motorka a dvakrát auto. Moji novou DRZ jsem nejprve pečlivě zajel – 15 hod po silničkách a cestách. První ostrý test nastal až 23. Srpna na Slovenské Sahaře – trať dvouhodinovky motocyklů v rámci seriálu offroadových maratonů, byla prakticky stejná jako jedna z RZ při nedávné Baja Slovakia. Za dvě hodiny jsem stihnul sedm osmnáctikilometrových kol. Se sedmým místem jsem velmi spokojený, protože jsme si na sebe asi tři kola zvykali. DRZ mne neshodila, ale moc k tomu nechybělo. Podvozek je super, ale měl jsem ho nevhodně nastavený a dost jsem postrádal tlumič řízení, výkon motoru je slušný, ale pro Dakar namontujeme sadu Yoshimura. Motorový kit zvětší objem na 450 ccm a přidá dost koníků. Aby taky ne, za ty prachy. Zkoušel jsem na Slovensku velmi těžký převod 14-41, ale chce to ještě dál 15-40, i tak jsem byl na startu nejrychlejší. Na motocyklu je ještě spousta práce, už se vyrábějí velké nádrže z hliníku, kevralová kapotáž a další hromada drobností. Další test nás čeká koncem září na Baja Cellina v Itálii, v říjnu trénink celého týmu v Maroku a potom už balíme na Dakar. Vierka a Ivo Kaštanovi, Dakar.cz

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3843804
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
383
3821
383
41021
75031
3494117

Vaše IP: 54.234.0.2
Server : 2018-01-22 03:27:42

Back to Top