05.jpg

Cross country rallye 2002

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

fotogalerie Italian Baja 2002Báječná Baja Baja: čti bacha - území, přejezd apod.. Ač španělské slovo, závody typu Baja se k nám do Evropy dostaly ze Spojených států, určitě jste slyšeli o exoticky znějících závodech Baja California či Baja Mexico. Španělé byli také první, kdo uspořádal na starém kontinentu několikasetkilometrový závod pro motocykly a auta, záhy se připojili Portugalci a po nich také Itálie.

Ruku v ruce s obrovskou popularitou dálkových maratonů, zejména rally Dakar se závody "Baja" staly tradičním doplňkem Světového poháru v "Cross country Rallies", jak se oficiálně jmenuje seriál dálkových rallye (raidů). Nejsou zdaleka tak náročné a dlouhé, ale jsou vítanou možností pro jezdce a týmy aby nevypadli z tempa a pro diváky ideální možností jak vidět v akci světovou špičku této disciplíny. Již tradičně ve startovních listinách figuruje zkratka CZE, protože změřit síly do Portugalska Španělska a Itálie vyrazili například bratři Liškové, Libor Mejznar, Josef Kakrda, manželé Burdovi nebo motorkáři Milan a Josef Holubovi, Richard Tománek, Jirka Přibyl, Pavel Diviš, David Pabiška, Viera Kaštanová, čtyřkolkář Josef Macháček a moje maličkost.

 

Právě David, Pavel a Vierka hájili naše barvy při letošní Baja Italia. Z autařů se tentokrát koncem března do podhůří italských Dolomit nevypravil nikdo a byla to škoda, protože třídenní závod, necelých osm set kilometrů od našich hranic, byl skvěle obsazen a skvěle organizován. Namísto Pordenone se startovalo z městečka Sacile a osm set kilometrů pro auta a kamiony a pět set kilometrů pro motocykly a quady bylo vytyčeno ve vojenském prostoru Viavaro. Trať tvoří relativně rychlé prašné cesty, které protínají široká kamenitá řečiště, kde nechybí brody a písečné pasáže. Program závodu tvořil několikakilometrový páteční prolog, v sobotu následovaly tři zhruba stopadesátikilometrové speciály pro auta a dva pro motorkáře, v neděli dva - jeden. Závěrečný seuperspeciále se opět odehrával na pláži v letovisku Bibione a byl lahůdkou pro jezdce i značné množství diváků.

Kategorii aut vyhrál Schlesser před Fontenayem a Shinozukou. Motorkám vévodili Ital Graziani, Ceci a Dal Bello. Z našich dopadl nejlépe David Pabiška dvacáty, Pavlovi Divišovi patřila dvaačtyřicátá příčka a padesátá osmá byla Vierka Kaštanová. Všichni si odvezli i poháry za skvělá umístění ve svých třídách - kategoriích a nůši bodů do hodnocení European Bajas Cupu. Nejvíc vydřený stříbrný pohár v damské kategorii si ovšem odnášela Vierka, protože po hrůzostrašném pádu v prologu absolvovala celý závod "na práškách", plná obrovitých modřin a jak se později ukázalo i se třemi naštípenými obratli.

Nemohu nezmínit našeho nesmrtelného dakarského Samíka se kterým jsem si střihl cestu do Itálie a zpět, včetně pár set kilometrů po trati závodu opět v roli Press car. O tom, že jsme "rallye family" svědčí fakt, že tentokrát mi navigátora dělala moje tchýně. Oba přežili bez úhony.

zdroj: Ivo Kaštan

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3838049
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
100
1478
3585
27399
75031
3480495

Vaše IP: 54.196.135.90
Server : 2018-01-17 00:37:05

Back to Top