01.jpg

Cross country rallye 2002

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek Motocyklové soutěže se přejmenovaly na Enduro, klasických soutěží – Enduro je po málu a tak se v našich luzích a hájích enduristé utkávají v závodech, kterým někdo přidělil název Cross-country. Jedná se však spíš o maratón motokrosy. Cross Country Rallies je oficiální název dálkových vytrvalostních rallye v čele s proslulým Dakarem, přes rallye v Tunmisu, Maroku, Egyptě či Arabských Emirátech. Na Evropském kontinentu se vžil název Baja a jedná se o dvou až tří denní závody, jejichž délka se mimo spojovací úseky pohybuje mezi 500 – 800 km rychlostních zkoušek, tzv. speciálů.

První z nich, Italian Baja, se odehrála v polovině března na kamenitých pláních vojenského prostoru nedaleko města Pordenone. Italská Baja byla prvním podnikem seriálu FIA World Cup Cross-Country Rallies pro auta a European Baja Cup pro motorkáře. Právě tento seriál pěti závodů – dva v Itálii a tři v Portugalsku – si hledá místo na slunci a zdá se, že bude vhodnou alternativou mezi mírně skomírajícím endurem (díky zelenomyšlenkovým aktivistům) a poušťními rallye, které jsou poněkud finančně a časově náročné.

Fotogalerie

Italian Baja se jela už po desáté a pro letošek ji organizátoři opět o něco vylepšili. Místem přejímek a startu bylo krásné městečko Sacile, protože v tradičním centru Pordenone vyhráli poslední volby „rudí a zelení“ a ti samozřejmě o světový motoristický podnik absolutně nestojí. Po letech na startu chyběli čeští autaři a tak naše barvy hájili tři čeští motorkáři, byť jich původně mělo být víc, včetně čtyřkolek. Jeden z omluvených Jirka Přibyl se alespoň přijel podívat a ruce ho evidentně svrběly.

Fotogalerie

Se startovním číslem 30 si rallyovou premiéru odbyl libereckýDavid Pabiška na KTM 520. Jeho snažení míří k Dakaru, sbírá zkušenosti a musím říci, že velmi intenzivně. Na jeho přístup a jízdu bylo radost pohledět a pokud vydrží – samozřejmě hlavně finančně – bude z něj špičkový rallyový závodník a za sebe mu to přeji a fandím. Druhý z našich Pavel Diviš závodí pro radost, tedy jezdí, protože tohle byly jeho první závody s licencí. Není to ale žádný hobík, na motocyklu sedí dost často a umí. I on se poohlíží po Dakaru, konec konců letos Dakar navštívil ve dni volna v Mauretánii a pokud se jednou postaví na start, motivací bude dobrodružství a šance úžasného svezení na motocyklu. Případný výsledek vidí jako třešničku na dortu. Jede rychle a v Itálii málem uhnal svoji čtyřdobou TM 250, mimochodem jedinou ve startovním poli ( v Itálii…??) Třetí z našich, moje lepší polovička Vierka si zdejší tratě vyzkoušela už v loni na podzim a nejen, že ji to neodradilo – naopak, motocykl mi nechce vrátit, alespoň, že rukavice a brýle už má svoje. Letošní Baju si protrpěla víc než dost. V prologu měla po fatální chybě těžký pád, ale otřískanou XR 400 dovezla až do cíle, plná modřin nadopovaná prášky na bolest. V neděli navíc dojížděla na prázdném předním kole cílem za potlesku diváků i organizátorů. Celkem 450 km speciálů včetně závěrečného „Superspeciale“ na pláži v letovisku v Bibione přineslo Českým účastníkům úspěch a každý odjížděl domů s pohárem. David vybojoval 20. místo v celkovém pořadí Italian Baja, čtvrté místo ve třídě čtyřtaktů nad 400 ccm a celkové čtvrté místo v Evropském poháru. Pavel vybojoval 42. místo v celkovém pořadí Italian Baja, páté místo ve čtyřtaktech do 500 ccm, Vierka vydřela 58 místo v celkovém pořadí Italian Baja, celkové desáté místo v Evropském poháru a druhé místo v kategorii žen. Nemohu nezmínit dvě první dámy světových rallye – Juttu Kleinschmidt a Andreu Mayer. Jutta na startu chyběla, protože její manažer Willy Weber ( ano, je to i ten Schumacherův) se nedohodl s Mitsubishi a zákulisní informace jsou takové, že Jutta se objeví v Německém mistrovství cestovních vozů DTM a poté až na generálce před Dakarem v Dubaji, údajně s novým Porsche. Andrea po deseti letech na motorce usedla za volant a s Pajerem hned na poprvé vyhrála kategorii diesel. Ve špičkovém týmu GECO pojede celý seriál Světového poháru i Dakar. Takže enduristé, pokud vás nebaví brousit drapáky o asfalt nebo jezdit motokros v lese, v září se jede do Itálie opět Baja Cellina!! Autor článku: Ivo Kaštan

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3838050
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
101
1478
3586
27400
75031
3480496

Vaše IP: 54.196.135.90
Server : 2018-01-17 00:37:08

Back to Top