06.jpg

Cross country rallye 2002

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek Ohlédnutí/ Ivo Kaštan: Saharský vítr ještě asi úplně nezavál stopy v písku, které zde zanechala karavana proslulé Rallye Dakar a mnoho z těch co mají tento maraton za sebou, opět obléklo kombinézy a přilby aby se postavili na start dalšího závodu, které jsou ve sportovním kalendáři oficiálně nazývány Cross Country Rallies. Již mnoho let je vypsán seriál světového poháru v této disciplíně a 14.-17. března se v Itálii odehrál první díl.

Dakar je natolik výjimečný a „drahý“ podnik, že pro letošek se stal závodem samostatným, jako je například 24 hodin Le Mans. Italian baja je jednou ze tří evropských částí osmidílné série Světového poháru. Další jsou pak Baja Portugal a Baja Espaňa. Pokud vás zajímá, kde se jezdí ostatní závody, zde jsou: Tunis, Maroko, Master Rallye v Rusku a Kazachstánu, Argentina a závěr ve Spojených Arabských Emirátech. Motocykly, které jsou samozřejmou součástí dálkových rallye to mají podobné, s tím, že jedou o světové body místo v Argentine v Egyptě a naopak Italská a Portugalská Baja patří do pětidílného seriálu European Bajas Cup!! Pokud tedy budete chtít vidět na vlastní oči třeba J.L. Schlessera, stačí napřesrok zajet do zhruba 750 km od našich jižních hranic vzdáleného městečka Sacile, kde letošní 10. ročník Italian Baja zahájil. V minulosti bylo tradičním místem přejímek a startu známější a větší Pordenone ovšem nedávné komunální volby vyhráli červení a zelení a ti jak známo motoristickému sportu nefandí snad nikde na světě. Krom této změny bylo vše při starém, prolog, rychlostní zkoušky – speciály 550 km pro motocykly a 800 km pro auta se konaly ve vojenském prostoru Vivaro a závěrečný „superspeciale“ na pláži v letovisku Bibione.

Fotogalerie

Česká účast je v Itálii po léta pravidelná, ovšem letos chyběli zástupci v kategorii aut. Dálkovým rallye se bohužel u nás mnoho posádek nevěnuje a ti skalní měli v podstatě stejný důvod. U Mejznarů dosloužil letitý Defender a nový Freelander je ve stádiu „hrubé stavby“. Pepa Kakrda naopak zdárně dokončuje nádherné Isuzu a do Portugalska ho v květnu už pojede zaprášit. U Burdů se zase chystá rychlý Nissan, takže se do budoucna máme na co těšit Pomyslnou vlajku tedy nesli naši motorkáři, ačkoli v kategorii kamionů klidně mohli rozšířit nepočetné pole třeba Karel Loprais či Tomáš Tomeček, ti zas tolik příležitostí ke svezení nemají a v Itálii by byli dozajista za hvězdy těšící se pozornosti diváků i kamer. Ale zpět k motocyklům. Svoji rallyovou premiéru si zde odbyli Pavel Diviš na TM 250 a David Pabiška s KTM 520. Moje žena Vierka už zdejší terén zná dobře, dvakrát tu byla se mnou v roli doprovodu a v loni na podzim zde startovala při Rallye del Celina. Motorkářů a čtyřkolkářů mělo původně z Čech startovat víc, omluvit se osobně přijel jen Jirka Přibyl a ruce ho pořádně svrběly, protože zde dvakrát startoval. Příště prý určitě, jenom má dilema – Nissan nebo Kawasaki...? Všichni tři naši startující dojeli do cíle a dokonce odjeli domů i s poháry za skvělá umístění ve svých třídách. Nejvíc se však trápila Vierka, která předvedla již v prologu salto i se svojí Hondou XR 400 a celou rallye odzávodila plná modřin a „na práškách“, ale za potlesku a fandění diváků i organizátorů. V autech dominoval J.L. Schlesser se svým speciálem. Jemu zle šlapal na paty J.P. Fontenay, který mimochodem den před startem nahradil Juttu Kleinschmidtovou a tak jel s Mitsubishi v jejích barvách. Ta na doporučení svého (a Schumacherova) manažera Williho Webera nepodepsala s Japonci kontrakty a letos údajně pojede německé okruhové mistrovství DTM. Na Dakar se vrátí a této souvislosti se prý hovoří o značce Porsche. Svoji premiéru za volantem auta měla nejlepší motocyklová rallyová závodnice Andrea Mayerová a vítězstvím ve třídě T2 Diesel se vydala ve stopách bývalé motorkářky Jutty. Já jsem v podstatě absolvoval Italian Baju také, protože jsem po trase proháněl našeho Suzuki SJ 410, stejně jako na Dakaru s nápisem „Press car“, na horké sedadlo spolujezdce však usedla naše malá Terezka, která zde byla ve svých čtyřech letech počtvrté..... Autor článku: Ivo Kaštan

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3837969
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
11
1478
3496
27310
75031
3480406

Vaše IP: 54.196.135.90
Server : 2018-01-17 00:25:53

Back to Top