Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva z týmu KM Racing po obrovském boji dojeli do cíle 11. etapy Rallye Dakar a pokračují v závodě. Na trati bojovali přes 10 hodin. V šíleném vedru museli měnit kardanku. „Poslední tři dny se nám smůla lepí na paty. Je to dakarský teror, ale nevzdáme to. Náš cíl je dojet do finále, i kdybychom tam ten kamion měli v zubech dotáhnout. Tyto zkušenosti už nám nikdo nikdy nesebere. Bojujeme dál,“ vzkazuje Martin Macík.

 Na 140. kilometru se klukům roztrhla kardanka. Auto přestalo kompletně jet. Roztrhalo se i vše kolem, včetně elektriky, takže auto vůbec nefungovalo. Opravou posádka týmu KM Racing strávila přes 4 hodiny, ale vše zvládla a dojela do cíle etapy. Dnes budou kluci pokračovat.

Na Eurosportu dávají takové madailonky natáčené kamerami co dali několika účastníkům (včetně např. D. Randýska) a býval tam anglický "dobrodruh" Chris Cork. Mohli jste ho vidět předevčírem jak znovu a znovu zvedal motorku v feš-fešovém úvozu... Včera skončil a k účasti na Dakaru napsal na svém profilu krátkou zprávu, která stojí za přečtení...
Den 11: hlavní trasa je prakticky neprojízdná kvůli kamionům a autům. Motorky prostě nemůžou projet taková kvanta měkkého písku. Musel jsem jet mimo trať ve volném terénu, což bylo super ale pak jsem se musel vracet a hledat waypointy, které jsou na trase. Plný pln, zařazená jednička, spojka puštěná ale motor nedokázal otočit kolem v těhle podmínkách. Jakmile se dostanu do takového terénu, tak jediná možnost byla slézt z motorky a tlačit jí. Prakticky jsem ztratil hodiny a hodiny vyhrabáváním z těch měkkých sraček - úplně všude. Všude. Jakmile nebyla naprostá rovina, tak se motorka ani nehnula!!! Bojoval jsem do noci a pak přišel .... ten nejhorší kopec měkkého písku jaký jsem kdy v životě viděl. Bylo to nekonečné a zkoušel jsem různé směry a trasy a tlačil jsem motorku a nakonec jsem musel hodit ručník do ringu. Zavolal jsem operační středisko a řekl jsem jim, že se musím vyspat a budu pokračovat ráno. Souhlasili. Ve 3 ráno mi volali jak jsem na tom a řekl jsem jim, že nemůžu pokračovat. Konec hry.
Celkem snadno se dívá zpátky na to, co proběhlo a co by se mohlo stát kdyby... Všechno se to rozjelo tak nějak samo, nabalovalo se to a rozjíždělo po krásném dnu číslo 4. Bitvy v terénu byly výždycky složité. Ale já teď ztratil hodinu hledáním waypointu číslo 7 (jako řada dalších jezdců). Měl jsem se na to vyklašlat a dostat penalizaci a jet dál. A taky jsem neměl ztrácet 3/4 hodiny pomáháním jezdci, kterému jak se ukázalo - došel benzín. To je všechno kdyby kdyby... Já teď můžu usnout alespoň s pocitem, že jsem do toho dal všechno a ano - jsem totálně zničený. Vím, že žádný další Dakar už nebude. Ten stres pro mojí rodinu a šílené peníze - to se už nebude opakovat.

Chris si účastí na letošním Dakaru splnil celoživotní sen. Bývalý punker a rocker, v součastnosti majitel stavební firmičky, vyrazil na letošní dakar ve svých 43 letech a nechal doma partnerku a dva syny z nichž jednomu jsou jen tři měsíce. Aby mohl startovat, prodal dokonce jejich rodinnou farmu. Děkujeme za Zdroj: FB a http://dakarrallye.blogspot.cz/

Rallye Dakar se rychle blíží ke svém sobotnímu finiši. Dnešní 11. etapu vyhrál po dramatické bitvě francouzský nováček Antoine Meo, který o pouhých 18 sekund porazil svého týmového kolegu u KTM Australana Tobyho Price. Ten i nadále vede s velkým náskokem průběžné pořadí motorkářů před Slovákem Štefanem Svitkem. Po dojezdu prvních 14 jezdců do cíle ale přišla zpráva, že kvůli složitým podmínkám ve druhé polovině etapy možná budou brát pořadatelé oficiální výsledky podle průjezdu na druhém kontrolním bodu. Nakonec ale počítali celou délku etapy.

Do jedenácté etapy vyjelo už pouze zbývajících 91 motorkářů a 31 čtyřkolek. Kromě Čechů Ondřeje Klymčiwa, Rudy Lhotského a nově i Milan Engela skončili svou pouť předčasně i takové hvězdy jako tovární jezdec Yamahy Alessandro Botturi, zkušený Francouz Michael Metge na Hondě a rovněž i slibně jedoucí Španěl Juan Garcia Pedrero (Sherco), který převážnou dobu dosavadního průběhu rallye okupoval první desítku průběžného pořadí. Adrien, další z rodinného motocyklového klanu s příjmením Metge, ale nadále pokračuje a je dokonce jako dakarský nováček desátý celkově. Dalším krokem k cílové rampě 38. ročníku Dakaru byla 11. etapa vedoucí z argentinského La Rioja do San Juanu. Měřila celkem 712 kilometrů, z toho speciál měl mít 431 km. Úroveň obtížnosti z posledních dní zůstala stejná, ale různorodost tras mohla dát vyniknout flexibilním řidičům. Charakteristický byl písek ve všech podobách, zejména fesh-fesh, nejprašnější a nejhustější druh, který vyžaduje jak zručnost, tak i trpělivost. Rychlost mohli jezdci využít zejména na rovnější úsecích se štěrkem a oblázky.

Číst dál...

Etapa by podle organizátorů měla mít přibližně stejnou úroveň obtížnosti, jako předchozí dvě ale nebude to jen pro specialisty na písek. Výhodu budou mít univerzální jezdci, kteří jsou výborní na jakémkoliv povrchu a terénu. Písek ve všech formách bude na programu dne také, zejména jeho nejhorší podoba - takzvaný feš-feš, superjemný prach, ve kterém se téměř nedá ani chodit. Ale během etapy budou úseky, kde bude potřeba jet velmi rychle, rovné a dlouhé "vypalováky" a bude je střídat měkká hlína a kamínky, spousty štěrku a oblázků. Možností pro útok bude několik a budou dost daleko sebe ale pořád je šance zamíchat pořadím, terén bude takový, že jezdci určitě nepojedou za sebou v intervalu několika vteřin. 
Etapa má 281km spojovačku na kraj národního parku Talampaya a pak následuje 431km speciálu do cíle v San Juanu.  Zdroj: FB a http://dakarrallye.blogspot.cz/

Desátá etapa patřila k nejnáročnějším z celého letošního ročníku. Vítězem se stal překvapivě Renault Pascala De Baara, který se rozhodně ke špičce neřadí. Stalo se tak právě proto, že většina, a to včetně vedoucího muže kategorie kamionů De Rooye, bloudila. Organizátoři si připravili navigační oříšek a spolu s vysokými teplotami dnes zamíchali s celkovým pořadím. Dva Kamazy zůstaly v dunovém poli ještě dlouho po skončení vymezeného limitu závodu. Naši oba jezdci se s navigací poprali obstojně, lépe na tom bylo v týmovém souboji mládí, když René Kilián dokázal donavigovat jejich Fatboye na čtvrtém místě a to i přes všechny záchranné mise.

Číst dál...

Další články...

  1. Stage 10 Summary - Car/Bike
  2. Motorkáři.cz - Svitko ovládl 10. etapu Dakaru, Češi v problémech
  3. Bonver Dakar Project - Dakar 2016 - Stage 10/10. etapa
  4. KM Racing - Martin Macík zápasil s vrtulí, defekt už je rutina. Celkově 15.
  5. 10 STAGE // DAKAR 2016 // KM RACING
  6. 10. etapa - Belen - La Rioja
  7. TATRA BUGGYRA RACING on DAKAR 2016 - Stage 9
  8. Stage 9 Summary - Car/Bike
  9. Motorkáři.cz - Klymčiw si zlomil nohu, na Dakaru i s Lhotským končí
  10. Horké peklo, nehoda, defekt. A Martin Macík poskočil na celkové 12. místo
  11. Vrátný v deváté etapě Rallye Dakar třikrát zastavoval a pomáhal, přesto vybojoval sedmé místo a dokázal vylepšit své dakarské maximum
  12. Fantastická devátá etapa pro tým Bonver Dakar Project! Ardavičus šestý, Vrátný hned za ním na sedmém místě!
  13. Stage 8 - Inside Dakar 2016
  14. Den špatných zpráv v 9. etapě
  15. 9. etapa - Belen - Belen
  16. Bonver Dakar Project - Dakar 2016 - Stage 8/8. etapa
  17. Vrátného brzdil pomalejší kamion, šéf týmu Bonver Dakar Project přesto pokořil několik soupeřů a obsadil patnácté místo
  18. Bonver Dakar Project - Dakar 2016 - Rest day/Odpočinkový den
  19. Stage 8 Summary - Truck/Quad
  20. Stage 8 Summary - Car/Bike
  21. Martin Macík uvíznul s Lízou v písku, přesto zůstává nejrychlejší z Čechů
  22. TATRA BUGGYRA RACING on DAKAR 2016 - Stage 8
  23. BUGGYRA team - Valtr pojel Gordona a byl pátý, Kolomý dokončil etapu až za tmy
  24. 8. etapa - Salta - Belen
  25. Motorkáři.cz - U Veselého se opravovalo, Klymčiw děkoval fanouškům

Dakar 2017

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
115
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3805006
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1135
2994
24984
38737
50441
3416802

Vaše IP: 54.227.127.109
Server : 2017-12-17 20:38:36

Back to Top